Roeitrainer oefeningen.

Het is een apparaat dat zo in huis kan worden gehaald en voor een intensieve training van verschillende spieren zorgt – oefeningen op de roeitrainer zorgen voor de verbranding van vet, de versterking van spierkracht en het verhogen van de conditie.

Roeitrainer oefeningen

De roeitrainer oefeningen focussen zich op de 3 verschillende doelen die het trainen kan hebben (vetverbranding, spierversterking en conditieverhoging). Wanneer men de roeitrainer wil gebruiken om af te vallen is het handig een trainingsschema op te stellen waar zich verscheidene onderdelen in moeten bevinden. Denk hierbij aan tijdsduur, afstand, hartslag en energieverbruik. Door dit goed in kaart te brengen kan er zo effectief mogelijk gebruik worden gemaakt van de roeitrainer. Het is belangrijk de goede techniek te kennen die op het apparaat moet worden gebruikt. Op deze manier worden blessures voorkomen en wordt er niet 'voor niets' getraind – een workout moet zo effectief mogelijk zijn voor de sporter. Wanneer men weet hoe de roeitrainer oefeningen in elkaar zitten zijn deze het meest effectief. Om zeker te weten dat oefeningen correct worden uitgevoerd kan het internet of de sportschool worden geraadpleegd. Er zijn verschillende roeitrainer oefeningen mogelijk, van basistechnieken tot omgekeerde posities of activiteiten naast het apparaat. De meest bekende basistechniek is de simpele roeibeweging, waar de roeitrainer van origine voor bedoeld is. Afwisseling is echter goed en op deze manier kan de sporter uitvinden welke positie en roeitrainer oefening voor hem of haar het beste werkt.

De werking van roeitrainer oefeningen

Het gebruik van de roeitrainer werkt vrij gemakkelijk: de handvaten moeten worden vastgepakt en er zijn voetsteunen voor de voeten (deze moeten goed worden vastgezet). Hierna kan men de basisoefeningen op het apparaat doen – de roeibewegingen. De mogelijkheid continu het aantal verbrande calorieën terug te kunnen zoeken werkt voor veel mensen motiverend en zorgt dan ook voor een verbeterd resultaat. De gemiddelde trainingssessie op de roeitrainer is goed voor een verbranding van zo'n 400 calorieën. Belangrijk bij de roeitrainer oefeningen is het feit dat het fitnessapparaat een grote hoeveelheid spiergroepen tegelijkertijd traint. Op deze manier worden verschillende spieren versterkt met één apparaat en vaak ook één oefening. De impact op het lichaam zelf is na het trainen op de roeitrainer relatief laag en hierdoor is er een minder grote kans op blessures. Het doen van activiteiten op de roeitrainer is goed voor zowel de cardio als de training van spieren, waardoor het ook kan worden gebruikt door meer gevorderde.